Ten e-mail zawiera grafiki, jeżeli nie widzisz ich obejrzyj go w przeglądarce.
29.10.2020
FIRMA ORGANIZACJA PODRÓŻY WYPRAWY Z PASJĄ PROMOCJE DOKUMENTY KONTAKT
 

Od listopada stolica Niemiec będzie miała tylko jedno czynne lotnisko Berlin-Brandenburg

31 października 2020 r., po 9 latach opóźnienia, zostanie otwarty Port Lotniczy Berlin-Brandenburg. Pierwotnie otwarcie nowego międzynarodowego lotniska w Berlinie zapowiadane było na 2011 rok. Podczas kontroli wykonanych prac stwierdzono, że oprócz wadliwie zaprojektowanej instalacji przeciwpożarowej usterek są tysiące. Czas ich usuwania był dłuższy niż samej budowy. Realizacja inwestycji zamiast 5 lat trwała 15, a otwarcie portu było sześciokrotnie przekładane. Koszty z planowanych 2,5 mld euro wzrosły do 6 mld euro. W końcu jednak wszelkie usterki i nieprawidłowości zostały usunięte i uzyskano pozwolenie na jego otwarcie.

Lotnisko Berlin Brandenburg zostało idealnie połączone siecią komunikacji publicznej z Berlinem i okolicznymi stacjami przesiadkowymi dla różnych kierunków Niemiec. Podłączenie lotniska Berlin-Brandenburg do sieci Deutsche Bahn i budowa nowej stacji kosztowały w sumie 675 milionów euro. W tym celu położono 18,5 km torów dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego oraz 8,6 km torów dla kolei S-Banh.

Już od 26 października do rozbudowanego i zmodernizowanego portu Berlin-Brandenburg dojeżdżają na stację “Lotnisko BER-Terminal 1-2” pociągi S-Bahn linii S9, której drugą końcową stacją jest Spandau. Wspomagać ją będzie linia S49, której drugi kraniec wyznaczono z kolei na stacji Suedkreuz. Obie linie będą wyjeżdżać z portu przemiennie co 10 minut.

Stacja “Lotnisko BER-Terminal 1-2” znajduje się tuż pod budynkiem Terminalu 1. – Nie ma innego portu w Niemczech, który ma tak blisko stację kolejową. Naszym celem od samego początku było, aby jak najwięcej ludzi przyjeżdżało do portu lub z niego wyjeżdżało transportem publicznym – podkreślił Engelbert Luetke Daldrup, szef lotniska Berlin-Brandenburg.

Oprócz linii S9 i S45, dojazd do nowego portu zapewnią również regionalny Flughafenexpress (FEX), który będzie jeździł z dworca Berlin-Hauptbahnhof dwa razy na godzinę oraz RE7, RB14 i RB22, które z kolei będą dojeżdżać do stacji “Lotnisko BER-Terminal 1-2” łącznie siedem razy w ciągu każdej godziny. Ponadto co dwie godziny zatrzymywać się będzie IC17 z Warnemuende przez Berlin-Hauptbahnhof i Suedkreuz do Drezna lub w kierunku przeciwnym. Dodatkowe wsparcie zapewnią jeszcze autobusy X7 i X71, które podobnie jak linie S9 i S45 będą także zatrzymywać się na stacji “Lotnisko BER – Terminal 5”, czyli obecny port Schoenefeld.

Terminale 1 i 2 lotniska Berlin-Brandenburg zlokalizowano centralnie między pasami startowymi, natomiast T5 znajduje się w północnej części rozbudowanego i zmodernizowanego portu. Między nimi wybudowano jeszcze stację Wassmannsdorf.

Linia S9 ze stacji Spandau prowadzić więc będzie przez stacje Westkreuz, Zoologischer Garten, Berlin-Hauptbahnhof, Alexanderplatz, Treptower Park, Schoeneweide, “Lotnisko BER-Terminal 5″, Wassmannsdorf i do stacji Lotnisko BER-Terminal 1-2”. Kursować będzie w takcie co 20 minut. Wspomagającą ją znacznie krótsza linia S45 rozpocznie bieg na stacji Suedkreuz i prowadzić będzie przez stację Neukoeln i dalej również przez stacje “Lotnisko BER-Terminal 5”, Wassmannsdorf do końcowej “Lotnisko BER-Terminal 1-2”.

 

Pozostańmy w kontakcie

Zespół Happy Ticket

 
Otrzymali Państwo ten e-mail jako prenumeratorzy newslettera dla strony www.happyticket.pl Jeśli chcą Państwo zrezygnować z prenumeraty, prosimy o przesłanie e-mail'a na adres newsletter@hapyticket.pl W temat wiadomości prosimy wpisać: "Nie".
Biuro Podróży HAPPY TICKET
ul. Władysława Jagiełły 3/3; 50-201 Wrocław; tel./fax +48-71-343-44-04; e-mail: biuro@happyticket.pl
Copyright © Happy Ticket 1997 - 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone.