Ten e-mail zawiera grafiki, jeżeli nie widzisz ich obejrzyj go w przeglądarce.
25.01.2021
FIRMA ORGANIZACJA PODRÓŻY WYPRAWY Z PASJĄ PROMOCJE DOKUMENTY KONTAKT
 

Lufthansa Airbus A350-941 D-AIXN – v1images Aviation Media

1 lutego 2021 r. Lufthansa wyruszy w najdłuższy lot pasażerski w swojej historii, a zarazem jeden  z najbardziej wyjątkowych. Lot ten zostanie zrealizowany dla Instytutu Alfreda Wegenera Centrum Badań Polarnych i Morskich Helmholtza w Bremerhaven. Najbardziej ekologiczny samolot Grupy Lufthansa, dwuletni Airbus A350-900 o numerze rejestracyjnym D-AIXN, przeleci bez międzylądowania z Hamburga do Mount Pleasant na Falklandach. Czas lotu obliczony został na ok. 15 godzin. W razie potrzeby lotniskiem zapasowym będzie Punta Arenas w Chile. Na lot o numerze LH2574 zarejestrowanych zostało 92 pasażerów – to naukowcy i załoga statku Polarstern, którym wyruszą oni dalej na wyprawę badawczą do stacji Neumayer III na Antarktydę, gdzie spędzą zimę polarną. Naukowcy zwykle podróżują przez Republikę Południowej Afryki. Obecnie nie jest to jednak możliwe ze względu na restrykcje i ograniczenia pandemiczne.

„Cieszymy się, że możemy wesprzeć tę wyprawę w tak trudnych czasach” – powiedział kapitan floty i zarazem kierownik projektu Falkland – Thomas Jahn. Wyjaśnił, że Lufthansa już od 25 lat angażuje się w badania klimatyczne i dlatego wybrane samoloty przewoźnika zostały wyposażone w przyrządy pomiarowe. Od tego czasu naukowcy na całym świecie wykorzystują dane zebrane podczas rejsów do dokładniejszego tworzenia modeli klimatycznych i poprawy prognoz pogody.

Ze względu na bardzo restrykcyjne wymagania higieniczne podczas tego lotu, kapitan Ralf Uzat wraz ze swoją 17 osobową załogą, a także pasażerowie lotu, już od soboty 16 stycznia, przebywają na  14 dniowej kwarantannie. „Pomimo tych wszystkich ograniczeń do obsługi rejsu zgłosiło się aż 600 chętnych osób personelu pokładowego” – mówi kapitan Ralf Uzat.

Przygotowania do lotu są ogromne. Obejmują dodatkowe szkolenia pilotów za pomocą specjalnych elektronicznych map do startu i lądowania, jak również możliwość zarządzania odpowiednią ilością paliwa dostępną w bazie wojskowej w Mount Pleasant na lot powrotny.

Airbus obecnie stacjonuje w Monachium, gdzie jest przygotowywany do lotu. W Hamburgu zostanie załadowany cargo i bagażem, które wcześniej zostały gruntownie zdezynfekowane i pozostaną zapieczętowane aż do momentu wylotu. Na pokładzie, oprócz cateringu, znajdą się również dodatkowe pojemniki na odpady, które można będzie zutylizować dopiero po powrocie do Niemiec.

Załoga Lufthansy składa się z techników i personelu naziemnego, który zajmie się obsługą na miejscu. Wszyscy oni po przylocie przejdą kwarantannę na Falklandach, ze względu na wymagania miejscowych władz.

Rejs powrotny LH2575 skierowany zostanie do Monachium gdzie spodziewany jest 3 lutego około godz. 14:00. Na jego pokładzie znajdzie się załoga statku Polarstern, która 20 grudnia 2020 wyruszyła z Bremerhaven w celu uzupełnienia zaopatrzenia stacji Neumayer III na Antarktydzie i teraz powróci do Niemiec.

Dr Hartmut Hellmer, oceanograf fizyczny w Instytucie Wegenera i zarazem kierownik naukowy wyprawy Polarstern opowiada: „Wyprawę tę planowaliśmy od lat i od lipca 2020 skrupulatnie się do niej przygotowywaliśmy. To pozwala nam rozpocząć ją nawet w czasie pandemii. Od dziesięcioleci gromadzimy podstawowe dane o prądach oceanicznych, lodzie morskim i obiegu węgla w Oceanie Południowym. Te długoterminowe pomiary stanowią podstawę naszego rozumienia procesów polarnych i potrzebę pilnego tworzenia prognoz klimatycznych. Dlatego tak ważne jest, aby badania na Antarktydzie były kontynuowane nawet teraz. Opublikowany niedawno przez Światowe Forum Ekonomiczne Światowy Raport Ryzyka jasno mówi, że jednymi z największych zagrożeń ludzkości nadal są niepowodzenia w walce ze zmianami klimatu. Co do wyprawy – dzięki kompleksowej koncepcji transportu i higieny przedstawionej przez Instytut Wegenera, możemy odkrywać i badać Antarktydę w międzynarodowym zespole badawczym podczas gdy inne duże ekspedycje musiały zostać odwołane ze względu na pandemię.” Aby badania były jak najbardziej przyjazne dla klimatu, Instytut Alfreda Wegenera będzie kompensował emisję CO2 z lotów biznesowych za pośrednictwem organizacji non profit Atmosfair, co ma miejsce również w przypadku tego konkretnego lotu Lufthansy. Instytut przekazuje fundusze na biogazownie w Nepalu za każdą przebytą milę, zmniejszając w tej sposób taką samą ilość emisji CO2.

Lufthansa will soon depart on its longest passenger flight

 
Otrzymali Państwo ten e-mail jako prenumeratorzy newslettera dla strony www.happyticket.pl Jeśli chcą Państwo zrezygnować z prenumeraty, prosimy o przesłanie e-mail'a na adres newsletter@hapyticket.pl W temat wiadomości prosimy wpisać: "Nie".
Biuro Podróży HAPPY TICKET
ul. Władysława Jagiełły 3/3; 50-201 Wrocław; tel./fax +48-71-343-44-04; e-mail: biuro@happyticket.pl
Copyright © Happy Ticket 1997 - 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone.